مراقبت-های-بعد-از-لیپوساکشن-غبغب

مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب

آیا می دانید مهم ترین مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب چه مواردی هستند؟ بسیاری از افراد در قسمت زیر چانه دارای چربی‌های اضافه و پوستی شل و افتاده می‌باشند که اصطلاحاً به آن غبغب گفته می‌شود. دلایل متعددی وجود دارد که منجر به ایجاد غبغب چانه می‌شود به عنوان مثال عوامل ارثی، افزایش وزن و تجمع چربی، آناتومی بدن اثرات افزایش سن و نیروی جاذبه و … غبغب یکی از عواملی است که منجر به ایجاد ظاهری نازیبا در ناحیه گردن شده و افراد تمایل به حذف آن دارند، روش‌های مختلفی جهت برطرف کردن غبغب وجود دارد که یکی از روش‌های موثر آن لیپوساکشن غبغب می‌باشد. برای اینکه بعد از جراحی سریع تر به نتیجه دلخواه برسید، لازم است تا مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب را با دقت و به درستی انجام دهید. در ای مقاله به طور مفصل به توضیح این مراقبت ها می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید…

در ابتدا ویدئوهای لیپوساکشن غبغب که در مرکز گرین بیوتی انجام شده است را مشاهده کنید:

هدف از لیپوساکشن غبغب

هدف از لیپوساکشن غبغب عبارت است از:

  • از بین بردن چربی‌های اضافه در ناحیه زیر چانه و قسمت جلوی گلو که با انجام تمرینات ورزشی و یا رژیم غذایی از بین نمی‌رود.
  • جوانسازی صورت
  • سفت کردن پوست ناحیه گردن و از بین بردن پوست‌های اضافه در این قسمت

نحوه انجام لیپوساکشن غبغب

ابتدا طی جلسه مشاوره، جراح وضعیت غبغب شما را معاینه می‌نماید تا میزان چربی‌های اضافه و شلی پوست این ناحیه را مورد بررسی قرار دهد. در این جلسه باید در مورد داورهای مصرفی و یا بیماری‌های مزمن خود به پزشک اطلاعات لازم را بدهید. گاهی اوقات لازم است تا از چند روز پیش از جراحی مصرف برخی داروها را قطع نمائید یا پیش از جراحی لیپوساکشن وضعیت جسمانی شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جراحی لیپوساکشن گردن معمولاً با بی‌حسی موضعی قابل انجام است، اما در صورت تمایل بیمار ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود. پس از اعمال بی‌حسی و بیهوشی یک برش کوچک در زیر پوست گردن ایجاد می‌شود، برش‌های ایجاد شده بسیار ظریف و کوچک می‌باشد. سپس بی‌حسی موضعی رقیق شده جهت کاهش خونریزی و عدم احساس درد تزریق می شود، در مرحله بعد یک لوله توخالی نازک به نام کانولا از طریق برش وارد ناحیه زیر چانه می‌شود، با حرکات کنترل شده کانولا چربی های اضافه آب شده و توسط دستگاه خلاء و یا سرنگ جراحی که به کانولا متصل است چربی‌های اضافی خارج می‌شود.

در انتها با خارج کردن کانولا برش‌ها بخیه و پانسمان خواهد شد، گاهی اوقات برش‌ها بسیار ظریف و کوچک بوده و احتیاجی به بخیه کردن ندارند. زمان انجام جراحی حدود یک ساعت می‌باشد. این عمل جزء جراحی‌های سرپایی طبقه بندی می‌شود و چند ساعت پس از جراحی بیمار می‌تواند به منزل بازگردد و دوران نقاهت را در منزل طی نماید.

لیوساکشن غبغب در مرکز پوست، مو و زیبایی گرین توسط دکتر احسان متقی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی

مهم ترین مراقبت‌های پس از جراحی لیپوساکشن غبغب

چند ساعت پس از پایان جراحی می‌توانید به منزل بازگردید اما لازم است که مراقبت‌های خاصی را به منظور تسریع دوره بهبودی داشته باشید. برخی از دستورالعمل‌هایی که پس از جراحی لیپوساکشن گردن باید رعایت نمائید عبارتند از:

  • تا چند هفته باید به صورت منظم با پزشک خود ملاقات داشته باشید تا وضعیت برش‌ها و نتایج جراحی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.
  • لازم است تا 24 ساعت بعد از عمل به طور کامل استراحت کنید.
  • پماد و داروی تجویزی پزشک را به موقع و به طور منظم استفاده کنید.
  • پس از لیپوساکشن جهت جلوگیری از تجمع مایعات لازم است تا باندهای کشی در ناحیه گردن استفاده شود، گاهی اوقات پوشیدن گردن بندهای طبی مخصوص پس از جراحی پیشنهاد می‌شود، پوشیدن این لباس‌ها و استفاده از باندها را تا زمان بهبودی کامل ادامه دهید.
  • تا چند هفته‌ی اول پس از لیپوساکشن غبغب از انجام فعالیت‌های بدنی شدید خودداری نمائید. هرگونه فعالیت سنگین منجر به فشار به محل برش‌ها و درد و خونریزی خواهد شد.
  • کبودی و تورم بعد از عمل طبیعی است و بعد از گذشت چند هفته از بین می رود. برای کاهش درد و تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در 24 ساعت اول به طور کامل استراحت نمائید از یک همراه بخواهید که مراقب وضعیت شما باشد.
  • از رانندگی و انجام کارهایی که احتیاج به هوشیاری کامل دارد تا زمانی که داروهای مسکن مصرف می‌نمائيد خودداری شود.
  • بهبود زخم‌های لیپوساکشن غبغب حدود 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد، در مورد نحوه تمیز کردن برش‌ها و جلوگیری از عفونت آن از پزشک و یا پرستار خود دستورالعمل‌های لازم را تهیه نمائید.
  • زمان خواب به کمک بالش اضافی سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید.

تغذیه مناسب بعد از لیپوساکشن غبغب

برای بهبودی هر چه سریع و کاهش تورم وکبودی بعد از ساکشن غبغب، رژیم غذایی سالم حاوی میوه‌ها و سبزیجات را در دستور غذایی هر روز خود قرار دهید و به میزان کافی آب بنوشید. لازم است تا مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب پرداختیم. لازم است برای کسب نتیجه مطلوب از جراحی لازم است تا بعد از عمل، دستورالعمل هایی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد را به درستی انجام دهید.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا