ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

درست است که عملکرد متخصص تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه عمل لیپوماتیک غبغب دارد ولی بعد از اتمام عمل شما باید اقداماتی انجام دهید تا هر چه زودتر عوارض برطرف شده و از طرف دیگر مشکلی برای شما بروز نکند. برای مثال ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب یکی از اقدامات بسیار مهمی است که شما باید طبق آموزش متخصص این کار را انجام دهید. اما برای آشنایی با نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب و اهمیت انجام آن لازم است حتماً این مطلب را مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

اهمیت ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

هدف از انجام لیپوماتیک غبغب تخلیه چربی‌هایی است که در این ناحیه تجمع پیدا کرده‌اند. مسلماً با ورزش کردن ما نمی‌توانیم چربی‌های غبغب را حذف کنید و در نتیجه اگر چربی بیش از اندازه‌ای در این قسمت تجمع پیدا کرده باشد باید هر چه زودتر نسبت به عمل لیپوماتیک اقدام نماییم چون این چربی‌ها فشار زیادی به حنجره و همچنین غده تیروئید در این قسمت وارد کرده و عواقب جدی را برای ما به همراه خواهد داشت.

بعد از انجام این عمل و تخلیه چربی شما باید نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب را از متخصص آموزش ببینید و تا مدت زمانی که به شما توصیه شده این کار را انجام دهید. ولی دلیل اهمیت ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب چیست؟

1- وقتی بافت گردن دستکاری می‌شود به دلیل آسیب‌های عروقی ما شاهد تورم و تجمع مایعات در این قسمت هستیم و ماساژ دادن کمک می‌کند این مایعات هر چه زودتر تخلیه شده و در نتیجه ورم برطرف شود. تخلیه مایعات از تشکیل عفونت در محل عمل جلوگیری خواهد شد.

2- ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب تاثیر بسیار زیادی بر روی جلوگیری از فیبروز می‌گذارد.

3- از طرف دیگر با ماساژ دادن شما سرعت ترمیم زخم‌ها و مجاری لنفاوی را افزایش می‌دهید زیرا با ماساژ دادن جریان خون در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش خواهد داد.

4- از آنجایی که بعد از عمل لیپوماتیک درد آغاز می‌شود ماساژ دادن به تسکین درد نیز کمک خواهد کرد.

روش ماساژ بعد از عمل دیپلماتیک غبغب

اما اکنون نوبت به آن می‌رسد که توضیح دهیم برای ماساژ بعد از عمل شما باید به چه صورت عمل کنیم.
 اگر چه متخصص موظف است در جلسه مشاوره قبل از عمل و یا بعد از عمل حتماً نحوه ماساژ دادن را به طور کامل برای شما آموزش دهد ولی ما در این قسمت نیز نکاتی را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • ابتدا باید پوست در ناحیه غبغب را بدون اینکه تحت فشار قرار گیرد به آرامی به سمت پایین ماساژ
     دهید.
  • بهترین نوع ماساژ دادن ماساژ دایره‌ای شکل است. شما باید در اطراف ناحیه درمان به صورت دایره‌ای شکل بافت را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که ماساژ نباید بر روی محل زخم انجام شود.
  • همچنین می‌توانید نشگون‌های بسیار ‌ریزی را در اطراف ناحیه عمل بگیرید تا بافت تحریک شده، هر چه زودتر مایعات تخلیه شوند و از طرف دیگر سرعت ترمیم زخم‌ها بالا برود.

مدت زمان مورد نیاز برای ماساژ غبغب بعد از عمل

به طور کلی شما در سه روز اول بعد از عمل لیپوماتیک غبغب به هیچ عنوان نباید زخم‌ها را دستکاری کنید. از روز سوم ماساژدهی آغاز می‌شود که حداقل باید تا دو هفته ادامه داشته باشد. تعداد دفعات ماساژ دادن در طول روز بر اساس شدت عمل برای شما مشخص می‌شود. ولی در هر بار باید بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماساژ را انجام دهید تا موثر واقع شود. در زمان ماساژ دادن باید شاهد خروج خونابه از محل جراحی باشید. توجه داشته باشید اگر ماساژ شدن را به صورت اصولی و به موقع انجام ندهید این مایعات در زیر پوست تجمع پیدا کرده، هر روز بیشتر می‌شوند و خطر عفونت نیز افزایش خواهد یافت.

ماساژ غبغب بعداز عمل

آیا می‌توان به جای ماساژ از گن غبغب استفاده کرد؟

زمانی که عمل لیپوساکشن غبغب به اتمام می‌رسد متخصص از شما می‌خواهد که حتما گن غبغب را استفاده کنید. زمان شروع بستن گن و مدت زمان استفاده از آن توسط متخصص تعیین می‌شود. اما ممکن است بعضی از افراد تصور کنند که با وجود گن غبغب نیازی به ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب نخواهد بود. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است. اگر شما همزمان هم از گن استفاده کنید و هم ماساژ اصولی بر روی ناحیه غبغب داشته باشید مایعات زودتر تخلیه می‌شوند، دوره نقاهت شما زودتر به پایان رسیده و سرعت بهبود زخم‌ها نیز افزایش می‌یابد. بنابراین طبق برنامه‌ای که متخصص ارائه می‌کند هم ماساژ را انجام دهید و هم گن را استفاده کنید.

سخن پایانی

برای اینکه نتیجه خیلی خوبی را از عمل دیپلماتیک غبغب  به دست بیاورید باید این عمل را تحت نظر متخصص حرفه‌ای عمل انجام دهید. کلینیک گرین بیوتی مفتخر است به شما اعلام نماید که تحت نظر متخصصان حرفه‌ای سال‌ها است در زمینه عمل لیپوماتیک غبغب فعالیت دارد. ما در جلسه مشاوره برای شما توضیح می‌دهیم که این عمل به چه صورت پیش می‌رود. کارشناسان موظف هستند نحوه ماساژ بعد از عمل را برای شما آموزش داده و پاسخگوی سوالات شما بعد از انجام این عمل باشند.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا