عوارض-جراحی-لیپوساکشن-غبغب

عوارض ساکشن غبغب

عوارض لیپوساکشن غبغب یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که می خواهند اقدام به انجام این عمل نمایند. لیپوساکشن غبغب یک عمل زیبایی محبوب است که شامل برداشتن چربی اضافی از گردن و زیر چانه برای ایجاد خط فک مشخص تر است. در حالی که می تواند راهی موثر برای بهبود ظاهر فرد باشد، درک عوارض و خطرات احتمالی مرتبط با این روش بسیار مهم است.در این مقاله، عوارض مختلف لیپوساکشن غبغب و آنچه بیماران باید قبل و بعد از عمل انتظار داشته باشند را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین نکاتی را برای کاهش این خطرات و نحوه انتخاب جراح مناسب برای انجام لیپوساکشن چانه ارائه خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بدانید….

درباره لیپوماتیک غبغب

قبل از اینکه به بررسی عوارض و خطرات احتمالی لیپوساکشن غبغب بپردازیم، اجازه دهید ابتدا خود این روش را تعریف کنیم. لیپوساکشن غبغب یک روش جراحی است که چربی اضافی گردن و زیر چانه را با استفاده از یک کانول کوچک که از طریق برش‌های کوچک وارد می‌شود، خارج می‌کند. معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود و ممکن است بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. به طور کلی برای انجام ساکشن غبغب یا هر عمل دیگر، انتخاب پزشک متبحر و با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می شو نتیجه خوبی از جراحی بگیرید. پس لازم است تا این مورد را به عنوان یک اصل ضروری در نظر بگیرید.

نمونه کارهای لیپوساکشن غبغب مرکز پوست، مو و زیبایی گرین

عوارض-لیپوساکشن-غبغب
خطرات-لیپوساکشن-غبغب

عوارض لیپو غبغب چه مواردی هستند؟

لیپوساکشن غبغب معمولا با بی حسی و به صورت سرپایی انجام می شود و عوارض کمی با خود به همراه دارد. عوارضی کوتاه مدت و موقتی مانند تورم و کبودی که پس از گذشت دوران نقاهت از بین می رود. اما برخی افراد به دلیل عدم رعایت توصیه های پزشک یا بی توجهی در انتخاب جراح دچار عوارض جدی و خطراتی شوند. در حالی که لیپوساکشن غبغب می تواند یک روش موثر برای بهبود ظاهر خط فک شما باشد، درک عوارض و خطرات احتمالی آن مهم است. با انتخاب یک جراح مجرب، پیروی از تمام دستورالعمل های قبل و بعد از عمل و حفظ یک سبک زندگی سالم، می توانید خطرات خود را کاهش دهید و از یک عمل ایمن و موفق لذت ببرید.

همچنین باید توجه داشته باشید عوارض ایجاد شده در بدن هر فرد متفاوت می باشد. ممکن است یک عارضه در بدن یک فرد ایجاد شود اما برای فردی دیگر این اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: هزینه لیپوساکشن غبغب

در حالی که لیپوساکشن چانه به طور کلی یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود، مانند هر جراحی دیگری، خطرات و عوارض بالقوه ای در آن وجود دارد. برخی از عوارض رایج لیپوساکشن چانه عبارتند از:

تورم و کبودی

 تورم و کبودی از عوارض شایع لیپوساکشن چانه است و می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. در برخی موارد، بیماران ممکن است تورم طولانی مدت را تجربه کنند یا حتی سروما (جیب های پر از مایع) در ناحیه ایجاد کنند.

عفونت


 مانند هر جراحی دیگری، خطر عفونت وجود دارد. بیماران باید برش های خود را تمیز نگه دارند و تمام دستورالعمل های بعد از عمل را برای جلوگیری از عفونت رعایت کنند.

بی حسی


 بی حسی یا گزگز در ناحیه تحت درمان نیز پس از لیپوساکشن چانه شایع است. این معمولاً موقتی است، اما در برخی موارد می تواند چندین ماه ادامه یابد.

فرورفتگی و اسکار در محل جراحی


باقی ماندن زخم و اسکار بعد از ساکشن غبغب و ایجاد فرورفتگی و ناهمواری در ناحیه غبغب عوارضی است که ممکن است به دلیل عدم مهارت جراح ایجاد شود. به طور طبیعی باید پوست بعد از گذشت چند ماه سفت شود، اما در برخی افراد پوست به حالت شل باقی می ماند.

عوارض-ساکشن-غبغب

عوارض نادر ساکشن غبغب

  • عدم تقارن: در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار عدم تقارن در ناحیه تحت درمان شوند. این می تواند ناشی از برداشتن یکنواخت یا تورم چربی باشد و باید توسط جراح شما برطرف شود.
  • تغییر رنگ پوست: ممکن است بعد از عمل رنگ پوست ناحیه غبغب به طور دائمی تغییر کند که احتمال بروز آن بسیار کم است.
  • آسیب به اعصاب: در صورت عدم مهارت پزشک ممکن است حین عمل به پوست و اعصاب آن آسیب وارد شود.

چگونه خطرات و عوارض جراحی غبغب را کاهش دهیم؟

در حالی که هیچ راهی برای از بین بردن کامل خطرات و عوارض مرتبط با لیپوساکشن چانه وجود ندارد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش آنها انجام دهید. این شامل:

انتخاب یک جراح با تجربه


 یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر عوارض، انتخاب یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد با تجربه در انجام لیپوساکشن چانه است.

پیروی از تمام دستورالعمل های قبل و بعد از عمل


 جراح دستورالعمل های دقیقی را در مورد نحوه آماده شدن برای عمل و نحوه انجام مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب به شما ارائه می دهد. رعایت دقیق این دستورالعمل ها برای به حداقل رساندن خطر عوارض بسیار مهم است.

حفظ یک سبک زندگی سالم


 خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می تواند به کاهش خطر عوارض کمک کند.

نتیجه گیری

اگر قصد انجام لیپوساکشن غبغب را دارید، حتماً هر گونه نگرانی یا سؤالی را که ممکن است برای شما وجود داشته باشد را با ما در میان بگذارید. شما می توانید برای مشاوره با مرکز گرین بیوتی با شماره تماس بگیرید. با آماده سازی و مراقبت مناسب، می توانید به صورتی خوش فرم و بهبود اعتماد به نفس دست پیدا کنید.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا