ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکرار در بین متقاضیانی که اقدامات زیبایی را برای جوانسازی پوست انجام می‌دهند این است که این اقدام تا چه اندازه ماندگاری دارد. اگر شما تصمیم گرفته‌اید تزریق چربی را انجام دهید و می‌خواهید بدانید مدت زمان ماندگاری ترانسفر چربی به چه عواملی بستگی دارد، حتماً این مطلب را مطالعه کنید. به طور کلی تزریق چربی یک روش ماندگاری نیست و نتیجه آن به چند ماه تا یک سال بیشتر دوام ندارد. اما اینکه شما بتوانید بیشترین ماندگاری را از انتقال چربی دریافت کنید، در گرو عواملی است که در ادامه این مطلب بیان خواهیم کرد.

میزان ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی فرآیندی است که به کمک چربی بدن خود شما انجام می‌شود. متخصص چربی را از قسمت‌هایی همانند شکم یا پهلو‌ها که مقاوم در برابر رژیم هستند استخراج کرده، چربی را تسویه می‌کند و سپس به صورت شما انتقال خواهد داد. بنابراین سلول‌های چربی انتقال یافته همانند سایر سلول‌های چربی به مرور زمان تجزیه می‌شوند. به همین دلیل ترانسفر چربی اصلاً یک روش ماندگار و دائمی نیست و به عنوان یک اقدام زیبایی موقت شناخته می‌شود. همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم حداکثر ماندگاری تزریق چربی یک سال و حداقل مدت زمان دوام آن ۶ ماه است. زمانی که فرآیند انتقال انجام می‌شود در چند ماه اول ۵۰ درصد از سلول‌های چربی انتقال یافته ریزش می‌کنند و ۵۰ درصد باقیمانده در محل تزریق تثبیت می‌شوند. بنابراین نتیجه انتقال چربی در گرو همین ۵۰ درصد است.

عوامل مؤثر بر ماندگاری تزریق چربی

علت اینکه مدت زمان ماندگاری ترانسفر چربی در بین افراد مختلف متفاوت است، عواملی است که در این بین دخیل هستند. این عوامل عبارتند از:

 نحوه استخراج چربی

اگر متخصص به درستی برای فرآیند استخراج چربی اقدام نکند و سلول‌ها آسیب ببینند، مسلماً ماندگاری ترانسفر چربی بیشتر خواهد شد چون سلول‌های مرده سریعاً دچار ریزش می‌شوند. بنابراین پزشک باید از یک روش اصولی همانند لیپوماتیک استفاده کند و با مهارت بالا پیش برود تا سلول‌ها آسیب نبینند.

تصفیه چربی‌های استخراج شده

متاسفانه در برخی از کلینیک‌ها متخصصان برای اینکه هزینه تزریق چربی کمتر تمام شود و از این طریق بتوانند رضایت فرد متقاضی را جلب نمایند، مرحله دوم یعنی تصفیه چربی را انجام نمی‌دهند. هدف از تصفیه چربی این است که سلول‌های چربی خالص به دست بیاید و مواد ناخالص همراه آن‌ها حذف شود. وجود این مواد ناخالص هم خطر عفونت را بالا می‌برد و هم باعث می‌شود چربی در ناحیه هدف گلوله‌ای شده و بنابراین نتیجه ترانسفر چربی اصلاً زیبا و طبیعی به نظر نخواهد رسید. از طرف دیگر چربی ناخالص ماندگاری کمتری دارد.

توجه به نکات مراقبتی بعد از ترانسفر چربی

مدت زمان ماندگاری انتقال چربی فقط به عملکرد متخصص بستگی ندارد. بلکه از زمانی که تزریق به پایان می‌رسد اگر فرد متقاضی نکات مراقبتی را در دوره نقاهت تزریق چربی را جدی نگیرد، این مسأله هم می‌تواند باعث بروز عوارض بیشتر در فرد شده و هم مدت زمان ماندگاری ترانسفر چربی را به شدت کاهش می‌دهد.

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی میزان ماندگاری انتقال چربی هم به عملکرد متخصص و هم به عملکرد فرد متقاضی در دوره نقاهت و پس از آن بستگی دارد.

نکات مراقبتی برای افزایش ماندگاری ترانسفر چربی

از آنجایی که عملکرد فرد متقاضی در دوره نقاهت و پس از آن اثر بسیار زیادی بر روی نتیجه و همچنین ماندگاری انتقال چربی دارد، بنابراین لازم است در این قسمت چند نکته مهم در این زمینه را متذکر شویم:

حداقل به مدت یک هفته در محیط‌های گرم و آفتابی حاضر نشوید. افزایش دما باعث حرکت چربی‌ها در زیر پوست شده و در نتیجه صورت شما از حالت تقارن خارج می‌شود. بنابراین مجبور هستید چربی‌ها را تخلیه کنید. از طرف دیگر افزایش دما باعث آسیب به سلول‌های چربی می‌گردد و این سلول‌ها حیات خود را از دست خواهند داد. بنابراین ریزش چربی‌های انتقال یافته افزایش می‌یابد.

اگر متخصص از شما خواسته است که ناحیه تزریق را کمی ماساژ دهید شما فقط باید طبق دستورالعمل متخصص عمل کنید تا نتیجه ترانسفر چربی از دست نرود.

از این پس باید در طول روز آب بیشتری مصرف کنید چون خشک شدن پوست سرعت تجزیه سلول‌های چربی را بالا برده و در نتیجه مدت ماندگاری انتقال چربی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

به هیچ عنوان نباید بعد از تزریق چربی به سراغ رژیم‌های غذایی بروید چون با رژیم گرفتن، چربی‌ها زودتر تجزیه می‌شوند. بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بیش از یک تا دو ماه نتیجه این اقدام زیبایی دوام داشته باشد.

اگر قرار است بعد از انتقال چربی ورزش‌های سنگین و فشرده انجام دهید بهتر است به طور کلی به سراغ این اقدام زیبایی نروید چون ورزش‌های سنگین باعث تجزیه چربی‌ها می‌شوند و در این بین چربی‌های تازه انتقال یافته بیشتر در معرض خطر قرار دارند.


بیشتر بخوانید: نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی


آیا اندام هدف بر روی ماندگاری تزریق چربی تأثیر می‌گذارد؟

هر چقدر عضلات ناحیه هدف که تزریق در آنجا صورت گرفته است بیشتر تحرک داشته باشند، سرعت تجزیه چربی‌ها بیشتر می‌شود. برای مثال اگر شما تزریق چربی به گونه و همچنین تزریق چربی به خطوط کناری لب را انجام داده‌اید، مدت زمان انتقال چربی به گونه بیشتر است چون در طول روز زیاد حرف می‌زنیم و حرکت عضلات در ناحیه اطراف لب بیشتر از گونه می‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود چربی‌ها در این قسمت زودتر تجزیه شوند.

کلام آخر

ما در این مطلب بیان کردیم که مهمترین عامل مؤثر بر ماندگاری تزریق چربی، عملکرد متخصص است. اگر یک پزشک حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشید، مطمئن هستید استخراج، تصفیه و تزریق چربی به صورت کاملاً اصولی پیش می‌رود و شما بیشترین ماندگاری را از این اقدام زیبایی دریافت خواهید کرد. به کلینیک گرین بیوتی مراجعه کنید؛ با متخصصان ما در این زمینه صحبت کرده و از آن‌ها بخواهید نمونه کار‌های قبلی را به شما نشان دهند. در صورت تمایل ما طبق زمانی که خود شما تعیین می‌کنید ترانسفر چربی را برای شما انجام خواهیم داد.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا