مقایسه تزریق چربی و ژل لب

تزریق چربی به لب بهتر است یا تزریق ژل؟

مقایسه تزریق چربی و ژل لب

قطعاً داشتن چهره بدون نقص لذتبخش است. هر کدام از اجزای صورت تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره ما می‌گذارند و در نتیجه اگر نقصی در آن‌ها به وجود بیاید همین موضوع اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شاید شما دوست دارید فرم لب‌های خود را عوض کنید. برای این منظور می‌توانید به سراغ تزریق ژل یا چربی بروید. اما حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که تزریق چربی یا ژل به لب؟ برای رسیدن به پاسخ سوال پزشکان ما در کلینیک زیبایی گرین بیوتی مقایسه تزریق چربی و ژل به لب را در این مطلب با شما به اشتراک گذاشته اند.

تزریق چربی و  ژل به لب چگونه انجام می‌شود؟

 برای اینکه بدانید انتقال چربی به لب بهتر است یا تزریق فیلر ابتدا باید با هر کدام از این دو اقدام زیبایی آشنا شوید. برای تزریق چربی ابتدا متخصص از برخی قسمت‌های بدن مانند پهلو و شکم چربی‌ها را استخراج کرده و آن‌ها را سانتریفیوژ می‌کند تا چربی خالص به دست بیاید. سپس به روش میکروفت یا نانوفت چربی را به لب‌های شما تزریق خواهد کرد.

اما در تزریق ژل، متخصص به سراغ ژل‌ها یا فیلر‌هایی می‌رود که ساختگی هستند. عمدتاً پزشکان از فیلر‌های هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند چون این ترکیب به صورت طبیعی در پوست وجود داشته و نه تنها باعث زیبا شدن لب‌های شما می‌شود بلکه به تولید کلاژن و جوانسازی پوست کمک خواهد کرد. براساس نوع مدل لبی که انتخاب کرده‌اید و البته وضعیت پوست لب شما، یک ژل مناسب انتخاب شده و تزریق انجام می‌شود.

مقایسه تزریق چربی به لب و تزریق ژل لب

اکنون که با مکانیسم عمل این دو اقدام زیبایی آشنا شدید باید به سراغ مقایسه این دو روش برویم. در این صورت بهتر می‌توانید متوجه شوید که تزریق چربی یا ژل به لب را انجام دهید. تفاوت این دو روش تزریق عبارتنداز:

1- از آنجایی که چربی از بدن فرد متقاضی استخراج می‌شود بنابراین با بدن او کاملاً سازگار بوده و به هیچ عنوان واکنش‌های آلرژیک اتفاق نمی‌افتد. در صورتی که گاهی اوقات واکنش‌های حساسیت‌زا ناشی از تزریق ژل به لب رخ داده است. به دلیل اینکه بدن بعضی از افراد به این ژل‌ها حساسیت دارند.

2- همچنین نتیجه تزریق چربی به لب نسبت به تزریق ژل ماندگارتر خواهد بود چرا که چربی از جنس بافت چربی بدن شما می‌باشد و در نتیجه دوام و ماندگاری آن بیشتر است. به خصوص اینکه متخصص از چربی شکم یا پهلو استفاده می‌کند و این چربی‌ها در برابر رژیم غذایی بسیار مقاوم شده‌اند.

3- با توجه به طبیعی بودن چربی، نتیجه ترانسفر چربی به لب نسبت به تزریق ژل طبیعی‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

4- پروسه تزریق ژل به لب خیلی سریع‌تر از تزریق چربی می‌باشد چون همانگونه که متوجه شدید برای ترانسفر چربی ابتدا باید از طریق لیپوماتیک چربی‌ها از بدن شما استخراج گردد و پس از خالص‌سازی تزریق انجام خواهد شد. بنابراین باید دوره نقاهت برای بهبود زخم‌های ناشی از لیپوماتیک را سپری کنید. اما در تزریق ژل اصلاً دوره نقاهتی وجود ندارد. در همان زمان که می‌خواهید تزریق انجام شود لب‌های شما ضدعفونی شده و ژل‌ها به لب‌ها تزریق می‌گردند. پس جای زخمی باقی نخواهد ماند.

5- از آنجایی که تزریق فیلر سریع‌تر انجام می‌شود هزینه کمتری دارد ولی مراحل تزریق چربی طولانی‌تر بوده و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

6- شما با تزریق چربی با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم می‌توانید از شر چربی‌های اضافه مقاوم به رژیم و ورزش در ناحیه پهلو و شکم خلاص شوید و هم لب‌های خود را زیبا خواهید کرد.

7- از آنجایی که چربی حاوی سلول‌های بنیادی نیز می‌باشد بنابراین بعد از اینکه به لب‌ها تزریق می‌گردد در محل جدید باعث تکثیر سلولی خواهد شد. بنابراین باعث جوان‌سازی پوست و شادابی آن می‌گردد و زمانی که اثر چربی از بین رفت مشاهده خواهید کرد لب‌های شما جوان‌تر از حالت قبل هستند چون تکثیر سلولی و تولید کلاژن اتفاق افتاده است. اما در مورد تزریق فیلر غالباً چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنید مگر اینکه متخصص از ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کند.

8- افرادی که تزریق چربی به لب‌ها را انجام می‌دهند به هیچ عنوان نباید در محیط‌های گرم و آفتابی قرار گیرند چون احتمال شل شدن چربی و حرکت آن وجود دارد. اما چنین چیزی در مورد ژل صدق نمی‌کند.

9- از طرف دیگر وقتی شما ترانسفر چربی به لب را انجام دادید نباید به سراغ رژیم‌های غذایی بروید چون سرعت تجزیه چربی بالا رفته و ماندگاری آن کوتاه‌تر می‌شود.

کدام یک از روش‌های تزریق چربی به لب و یا تزریق ژل برای ما مناسب‌تر است؟

شاید تا این قسمت از مطلب به این نتیجه رسیده‌اید که حتماً تزریق چربی را انجام دهید ولی شما قبل از هر چیزی باید با متخصصان حرفه‌ای صحبت کنید. باید وضعیت لب‌های شما بررسی گردد. شاید با کمی تزریق ژل بتوان مدل لب‌های شما را به آن مدلی که مد نظر دارید تغییر داد. از طرف دیگر اگر اصرار به ترانسفر چربی دارید باید حتماً وضعیت پهلو‌ها و شکم شما بررسی گردد. افرادی که چربی به اندازه کافی ندارند کاندید مناسبی برای انتقال چربی به لب نخواهند بود. بنابراین همانگونه که متوجه شدید انتخاب تزریق چربی به لب و یا تزریق ژل بسته به شرایط فرد متفاوت است و باید اجازه دهیم متخصص تصمیم نهایی را اتخاذ کند. البته اگر قبلاً تزریق ژل را انجام داده‌اید و واکنش آلرژیک بروز کرده است باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

در این مطلب ما برای شما توضیح دادیم که انتقال چربی به لب و انتقال ژل به لب چه مزایا و معایبی دارد. شما نیاز به پزشکان حرفه‌ای دارید که بتوانید به یک نتیجه درست برای انتخاب یکی از این دو اقدام زیبایی برسید.  بهترین راهکار این است که به سراغ کلینیک‌هایی با سابقه درخشان و متخصصان زبده بروید. می‌توانید در جلسه مشاوره با متخصصین ما در کلینیک گرین بیوتی شرکت کنید. نمونه کار‌های آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرده و پس از پرسش و پاسخ در صورتی که تمایل داشتید یکی از این دو اقدام زیبایی را تحت نظر متخصصین ما انجام دهید. همچنین می توانید از طریق اینستاگرام کلینیک زیبایی گرین بیوتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا