تزریق-چربی-صورت

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت، یکی از روش های موثر برای حجم دهی به صورت و رفع چین و چروک پوستی می باشد. با افزایش چین و چروک و شروع افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن به خصوص در صورت، افراد به فکر انواع روش‌های مختلف جهت برطرف کردن این مشکلات می‌باشند. تزریق چربی به صورت یکی از تکنیک های پرطرفدار برای جوانسازی پوست صورت می باشد. اگر قصد انجام این کار را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چنانچه برای تزریق چربی به صورت به دنبال کلینیک معتبر هستید، می توانید به مرکز گرین بیوتی مراجعه کنید. در ابتدا نمونه کارها قبل و بعد تزریق چربی در این مرکز را مشاهده نمایید.

تزریق-چربی-به-صورت
تزریق-چربی-به-صورت-در-قزوین

تزریق چربی به صورت چیست؟

هرکدام از روش‌های جراحی و غیر جراحی که در مسیر جوانسازی پوست صورت ارائه می‌شوند، دارای مزایا و معایبی می‌باشند، افراد مختلف با توجه به شرایط جسمانی و میزان مشکلاتی که با آن مواجه هستند می‌توانند یکی از روش‌ها را انتخاب نمایند. تزریق چربی به صورت با دوران نقاهت کوتاه و نتیجه دهی سریع می تواند چهره شما را زیباتر و جوان تر نشان دهد. در میان تمام روش‌های جوانسازی پوست صورت روش تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های کم تهاجمی می‌باشد که با کمترین عارضه بهترین نتیجه را برای مدت طولانی به همراه خواهد داشت. اصطلاحات مختلفی مانند انتقالی چربی، پیوند چربی و یا تزریق چربی جهت این روش به کار برده می‌شود که همگی شامل یک روش می‌شوند.

توضیحات دکتر گیتی غلامی درباره تزریق چربی به صورت را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

هدف از تزریق چربی به صورت

  • جوانسازی پوست صورت
  • افزایش حجم صورت
  • کاهش چین و چروک‌ها و خطوط عمیق
  • بهبود کیفیت و بافت پوست
  • زاویه سازی یا مدلینگ صورت

نواحی تزریق چربی

چربی را می‌توان به تمام قسمت‌های پوست صورت و بدن تزریق نمود اما معمولاُ بیشترین تزریق‌ها در این مناطق انجام می‌شود:

  • گونه‌
  • خطوط اطراف لب تا بینی (خط لبخند)
  • لب‌
  • چین و چروک اطراف دهان
  • پلک‌
  • شقیقه
  • پیشانی (خط اخم)
  • اطراف چشم

کاندید مناسب تزریق چربی به صورت

تمام افرادی که  دچار افتادگی و چین، کاهش حجم و چروک‌های سطحی در پوست صورت خود هستند می‌توانند از روش تزریق چربی بهره ببرند، تزریق چربی می‌تواند منجر به جوانسازی و کانتور صورت در این افراد شود و اثرات پیری پوست را کاهش دهد اما برای افرادی که میزان افتادگی پوست و چین و چروک‌های زیاد و عمیق هستند در اکثر موارد جراحان روش جراحی لیفت صورت و گردن را پیشنهاد می‌نمایند. به طور کلی جهت انتخاب بهترین روش جهت جوانسازی پوست صورت باید به یک متخصص پوست و یا جراح پلاستیک مراجعه نمائید تا بتوانید بهترین روش را با توجه به میزان پیری پوست و شرایط جسمانی خود انتخاب نمائید.

بیشتر بخوانید: لیپوساکشن غبغب

نحوه‌ انجام تزریق چربی به صورت

روش تزریق چربی به صورت یک عمل سرپایی می‌باشد و افراد پس از تزریق می‌توانند به منزل بازگردند. پیش از انجام تزریق ممکن است بی‌حسی‌های موضعی اعمال شود تا بیماران درد و ناراحتی کمتری را تجربه نمایند.

ابتدا چربی از مناطقی در بدن که دارای چربی اضافه هستند به روش لیپوساکشن خارج می‌شود. قسمت‌هایی که جهت خارج ساختن چربی مناسب هستند عبارتند از: شکم، ران‌، پهلو، بازو، سینه و یا سایر نواحی که دارای چربی‌های اضافه هستند. جهت لیپوساکشن چربی ابتدا برش کوچکی در منطقه‌ی اهدا کننده ایجاد می‌شود و با استفاده از سرنگ‌ها و یا لوله‌های مخصوص چربی خارج خواهد شد. پس از اتمام لیپوساکشن محل برش‌ها پانسمان می‌شود.

پس از اینکه چربی استخراج شد، مورد تغلیظ و خالص سازی قرار می‌گیرد و سلول‌های سالم چربی خارج می‌شود تا جهت تزریق به صورت آماده گردد. با توجه به اینکه چربی تزریقی از بدن خود فرد تهیه می‌شود بنابراین هیچ گونه واکنش آلرژیک و یا عارضه‌ای در هنگام انتقال چربی وجود ندارد. سپس با استفاده از سوزن‌های ظریف چربی در مقادیر لازم به مناطق مختلف پوست صورت تزریق خواهد شد.

با توجه به اینکه مقداری از چربی پس از تزریق از بین می‌رود و از بدن دفع می‌شود بنابراین میزان چربی تزریق شده کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز می‌باشد، بنابراین در روزهای اول پس از جراحی هم به دلیل التهاب و هم به دلیل میزان اضافه چربی تزریق شده ممکن است احساس کنید که حجم صورت شما بیش از حدی که انتظار داشته‌اید تغییر نموده است اما پس از 6 الی 8 هفته که چربی‌های اضافه از بدن دفع شد می‌توانید نتیجه‌ی نهایی را مشاهده نمائید.

مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت

  • تا یک هفته پس از تزریق چربی از انجام فعالیت‌هایی که منجر به افزایش ضربان قلب شود خودداری نمائید.
  • شب‌ها سر خود را کمی بالاتر قرار دهید، می‌توانید از 2 یا تعداد بیشتری متکا در زیر سر خود استفاده نمائید.
  • در طی 1 الی 2 هفته‌ی اول پس از تزریق چربی به صورت ممکن است کمی کبودی و تورم داشته باشید که به مرور برطرف خواهند شد.
  • به مدت 4 تا 6 هفته از انجام ورزش‌های شدید و یا فعالیت‌های سنگین پرهیز نمائيد.
  • جهت شستشوی صورت از پزشک خود دستورالعمل‌های لازم را تهیه نمائید.
  • از مالش و یا لمس صورت در طی روزهای اول پس از جراحی خودداری نمائید.

مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت

برخلاف سایر روش‌های تزریق مانند تزریق فیلر و بوتاکس، روش تزریق چربی اثراتی ماندگار دارد، چربی تزریق شده به صورت برای همیشه روی پوست صورت شما باقی خواهد ماند و حداقل 10 سال چهره‌ی شما را جوانتر نشان خواهد داد. با اینکه روند پیری در پوست صورت شما متوقف نخواهد شد اما پس از تزریق چربی همیشه 10 الی 15 سال جوانتر به نظر خواهید رسید.

جهت مشاهده‌ی نتایج کامل باید تا زمان کاهش تورم و جذب چربی‌ها صبر نمائید گاهی اوقات ممکن است حتی تا یک سال زمان نیاز باشد تا نتیجه‌ی نهایی تزریق چربی به صورت نمایان شود اما به طور کلی چند هفته پس از تزریق می‌توانید اثرات چشمگیر جوانسازی پوست بر اثر تزریق چربی را مشاهده نمائید.

هزینه تزریق چربی به صورت

اطلاع از هزینه تزریق چربی به صورت برای افرادی که قصد دارند با تکنیک تزریق چربی اقدام به جوانسازی صورت خود نمایند، بسیار بااهمیت می باشد. باید بدانید همه پزشکان یک تعرفه خاص را برای هزینه تزریق چربی به صورت در نظر نمی گیرند، زیرا عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی آن دخیل می باشند. در این روش، چربی از بدن خود فرد برداشته می شود و بعد از پالایش و خالص سازی به ناحیه مورد نظر تزریق می گردد.

تزریق چربی، روشی محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها و آقایان برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوستی می باشد. برای داشتن صورتی صاف و جوان می توان از تزریق چربی به صورت بهره برد. اما اطلاع از هزینه تزریق چربی به صورت به یکم دغدغه برای افراد تبدیل شده است. هزینه تزریق چربی به صورت در مقایسه با دیگر تکنیک های جوانسازی صورت مانند لیفت صورت بسیار مقرون به صرفه و پایین تر می باشد. هزینه تزریق چربی به صورت بر اساس عوامل مختلفی تعیین می گردد که لازم است با آن ها آشنا شوید. ناحیه تزریق، دستمزد پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب، میزان چربی مورد نیاز، هزینه کلینیک، تعداد جلسات تزریق، آزمایشات قبل از تزریق، داروهای بعد از تزریق و …

از جمله عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به صورت می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

محل تزریق

 هزینه تزریق چربی به صورت ممکن است بسته به محل تزریق متفاوت باشد، به عنوان مثال تزریق چربی به گونه و یا تزریق چربی به ناحیه اطراف چشم هزینه متفاوتی دارد. تزریق چربی در نواحی مختلف صورت مانند زیرچشم، خط خنده، خط اخم، شقیقه، چانه، پیشانی، گونه و … تزریق می شود و هر یک از این نواحی هزینه خاص خود را دارد. ممکن است شما بخواهید تزریق چربی را به کل صورت انجام دهید که برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

میزان چربی مورد نیاز

 هزینه تزریق چربی به صورت بسته به میزان چربی مورد نیاز برای تزریق متفاوت است. بسته به محل تزریق، نیاز به حجم به خصوصی از چربی می باشد که باعث می شود هزینه ها متفاوت گردد.

تجربه و تخصص پزشک

هزینه تزریق چربی به صورت بسته به تخصص و تجربه پزشکی که این خدمات را ارائه می‌دهد ممکن است متفاوت باشد. معمولا پزشکانی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، هزینه بالاتری دریافت می کنند. باید توجه داشته باشید که هزینه نباید ملاک اصلی شما برای انتخاب پزشک باشد و باید مهارت و تجربه او را در ابتدا مدنظر قرار دهید.

آزمایشات قبل از تزریق

قبل از تزریق چربی شما باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید. در صورت نیاز پزشک برای شما آزمایشاتی را تجویز می نماید که انجام آن ها ضروری است. این آزمایشات برای اطمینان از وضعیت سلامت شما انجام می شود و هزینه آن روی قیمت نهایی تزریق چربی تاثیرگذار است.

جایگاه مطب و شهر

 هزینه تزریق چربی به صورت بسته به جایگاه مطب و شهری که پزشک در آن فعالیت می‌کند متفاوت است.

تعداد جلسات تزریق چربی

ممکن است پروسه تزریق چربی در یک جلسه به اتمام نرسد و نیاز به جلسات بیشتری باشد. در صورتی بیشتر شدن جلسات هزینه تزریق چربی افزایش پیدا می کند.

روش های برداشت چربی

برای انجام تزریق چربی، چربی مورد نیاز از نقاطی از بدن فرد مانند شکم، پهلو و ران که حجم چربی مورد نیاز را داشته باشد، استخراج می گردد. با روش های مختلفی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک این چربی ها برداشته می شوند. معمولا هزینه برداشت چربی به روش لیپوماتیک به دلیل دقت بالای آن و تکنولوژی پیشرفته تر بالاتر از روش لیپوساکشن می باشد.

هزینه کلینیک

میزان هزینه دریافتی کلینیکی که تزریق چربی در آن انجام می شود روی هزینه نهایی تاثیرگذار است. بسته به موقعیت جغرافیایی کلینیک و اعتبار آن، هزینه دریافتی متفاوت خواهد بود.

هزینه داروهای بعد از عمل

پزشک برای پیشگیری از بروز درد و عفونت بعد از تزریق چربی و پیشرفت هر چه بهتر روند بهبودی، یک سری داروها را برای شما تجویز می نماید که هزینه تزریق چربی به صورت را افزایش می دهد.

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

همانطور که ذکر کردیم، هزینه نهایی تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه دقیقی برای آن تعیین کرد. به طور کلی هزینه عمل تزریق چربی به صورت مقرون به صرفه است، زیرا این روش ماندگاری بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد و فرم طبیعی صورت را حفظ می نماید. همچنین نتایج بسیار خوبی در رفع چین و چروک و حجم دهی به صورت دارد. به همین دلیل هزینه ای که صرف می کنید در برابر نتیجه ای که می گیرید منصفانه می باشد. شما می توانید برای اطلاع از هزینه تزریق چربی به صورت با مرکز پوست، مو و زیبایی گرین با شماره ۰۹۳۵۴۷۶۳۸۲۸ تماس بگیرید. لازم به ذکر است که برای اطلاع از هزینه دقیق تزریق چربی به صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید

کلام آخر

تزریق چربی به صورت، یک روش زیبایی پرطرفدار است که می تواند چهره شما را به کلی تغییر دهد. برای انجام این تکنیک باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید تا این کار توسط پزشک مجرب برای شما انجام شود.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا