مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

اگر چه تزریق بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های بسیار ایمن برای جلوگیری از پیشروی چین و چروک‌های صورت شناخته شده است و عملکرد متخصص تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه نهایی دارد اما آیا می‌دانید اگر شما به مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس توجه نداشته باشید ممکن است چه عواقبی برای شما اتفاق بیفتد؟ حتی ممکن است به نتیجه ‌ایده‌آل نرسید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب قرار است لیست کاملی از مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس‌ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس اگر متقاضی تزریق بوتاکس هستید حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

بررسی مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس

اگر شما متقاضی تزریق بوتاکس هستید حداقل به مدت دو هفته قبل از انجام این اقدام زیبایی نباید به سراغ دارو‌ها، مکمل‌ها، مواد گیاهی و خوراکی‌های رقیق‌کننده خون بروید. هر بار که سوزن وارد بافت پوست شما می‌شود مویرگ‌های خونی آسیب خواهند دید. اگر شما خون رقیقی داشته باشید احتمال خونریزی زیر پوست و حتی کبودی و ورم شدید وجود دارد. پس حتی اگر به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی مجبور هستید دارو‌های رقیق‌کننده خون بخورید این موضوع را به متخصص اطلاع دهید.

همچنین شما به مدت دو هفته زودتر تزریق بوتاکس نباید به سراغ مشروبات الکلی شراب و دخانیات بروید چون این ترکیبات از یک سو باعث رقیق شدن خون شما می‌شوند و از سوی دیگر مصرف دخانیات با کاهش اکسیژن سطح خون، سرعت ترمیم را پایین می‌آورد. پس التهاب، کبودی و مرگ سلولی اتفاق می‌افتد.

افرادی که مبتلا به برخی از بیماری‌ها هستند و در نتیجه باید دارو مصرف کنند باید قبل از تزریق بوتاکس این موضوع را به متخصص اطلاع دهند چون برخی از دارو‌ها با بوتاکس تداخل داشته و باعث بروز واکنش‌های خطرناک و یا بروز آلرژی می‌شوند.

افرادی که به بیماری‌های خاص همانند بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، تبخال یا بیماری‌های عصبی مبتلا هستند حتماً باید متخصص را در جریان بگذارند.

روز قبل از تزریق بوتاکس حتماً استحمام کنید چون بعد از تزریق حداقل به مدت ۲۴ ساعت نباید به حمام بروید. این موضوع از دو جنبه اهمیت دارد. از یک سو به مدت ۲۴ ساعت نباید صورت شما شسته شود چون احتمال عفونت وجود دارد. از طرف دیگر وقتی به حمام می‌روید بخار آب باعث گرم شدن هوای داخل حمام و در نتیجه احتمال حرکت بوتاکس خواهد شد.

از آنجایی که قبل از تزریق باید بی‌حسی مورد استفاده قرار گیرد اگر قبلاً به مواد بی‌حسی آلرژی داشته‌اید حتماً به پزشک اطلاع دهید.

در روز تزریق بوتاکس لباس دکمه‌دار بپوشید تا برای تعویض کردن آن راحت باشید و فشاری به صورت بعد از تزریق وارد نگردد.

بررسی مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

بار‌ها این اتفاق افتاده است که افراد تزریق بوتاکس را در یک کلینیک کاملاً مجهز و تحت نظر پزشک حرفه‌ای انجام داده‌اند ولی به دلیل عدم توجه به نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس، نتیجه کار از دست رفته و یا حتی عواقب جدی برای آن‌ها بروز کرده است. به همین دلیل است که ما می‌گوییم توجه به توصیه‌های مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس، به اندازه انتخاب یک پزشک حرفه‌ای جهت انجام این اقدام زیبایی اهمیت دارد. ما در این قسمت از مطلب لیست کاملی از این نکات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم:

1- به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به حمام و شستن صورت خود پرهیز کنید.

2- تا چند روز نباید سر خود را خم کنید. بنابراین اگر قصد مطالعه دارید به گونه‌ای بنشینید که سر به سمت جلو خم نشود. اما دلیل اهمیت این موضوع چیست؟ تحت تاثیر نیروی جاذبه بوتاکس در زیر پوست حرکت می‌کند و ممکن است بوتاکس به ناحیه غیر هدف انتقال پیدا کند. همین موضوع باعث از دست رفتن زیبایی شما، عدم تقارن چهره و حتی عواقب خطرناکی خواهد شد. برای مثال اگر تزریق بوتاکس پیشانی را انجام داده‌اید وقتی سر به سمت جلو خم شود ممکن است بوتاکس به سمت چشم‌ها حرکت کرده و در نتیجه باعث افتادگی پلک‌ها گردد.

3- همچنین به مدت چند روز در زمان خواب سر را کمی بالاتر از بدن قرار دهید تا ورم ناشی از تجمع مایعات در محل تزریق برطرف شود.

4- حداقل تا یک هفته از دستکاری محل تزریق پرهیز نمایید. فشار آوردن به محل تزریق خطر جابجایی بوتاکس را به دنبال خواهد داشت. بنابراین در این یک هفته حتی شما نباید صورت خود را آرایش کنید.

5- اگر التهاب شدید است از کیسه یخ استفاده نمایید ولی این کیسه نباید بر روی محل تزریق قرار گیرد. بلکه باید آن را در اطراف محل تزریق قرار دهید.

6- بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید به آرامی اطراف ناحیه تزریق را ماساژ دهید تا بوتاکس تثبیت شود.

7- بهتر است به مدت چند روز به سراغ فعالیت‌های ورزشی سنگین نروید چون افزایش ضربان خون و افزایش فشار خون باعث تشدید التهاب‌های پوستی خواهد شد.

8- بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید ورزش‌های سبک همانند پیاده‌روی آهسته را آغاز نمایید.

9- توجه داشته باشید که حداقل به مدت یک هفته بعد از تزریق بوتاکس نباید به سراغ دارو‌ها، مواد غذایی، خوراکی‌ها و مواد گیاهی رقیق‌کننده خون بروید.

10- تا چند روز از رفتن به استخر، سونا، حمام ترکی و دوش با آب بسیار گرم پرهیز نمایید چون هم خطر عفونت و هم خطر جابجایی بوتاکس وجود دارد.

11- از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس پرهیز نمایید.

12- اگر متخصص دارویی تجویز کرده است حتماً طبق نظر متخصص به طور کامل مصرف نمایید.

13- اگر مشاهده کردید که بعد از چند روز التهاب و ورم کم نشده و روند افزایشی دارد به متخصص اطلاع دهید چون احتمالاً عفونت اتفاق افتاده است.

کلام آخر

اگر شما به کلینیک‌های حرفه‌ای و متخصصان کاربلد مراجعه کنید لیست کاملی از نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق بوتاکس‌ را در اختیار شما قرار خواهند داد و در جلسه مشاوره نیز به طور کامل به سوالات شما پاسخ می‌دهند تا ناخواسته باعث از دست رفتن نتیجه این اقدام زیبایی و بروز عوارض خطرناک نشوید. گرین بیوتی با مجموعه‌ای از متخصصان توانمند و کادر درمان حرفه‌ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. اگر علاقمند به تزریق بوتاکس هستید در جلسه مشاوره رایگان با متخصصان ما شرکت کنید و در صورتی که تصمیم شما نهایی شد، ما با تجهیزات پیشرفته و در محیط کاملاً استری تزریق را برای شما انجام می‌دهیم.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا