عوارض تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست یکی از روش‌های ترمیم و جوانسازی بافت پوست دست است که امروزه از طرفداران بسیار برخوردار می‌باشد. اکثر افرادی که از ایجاد چین و چروک یا پیری در دستان خود رنج می‌برند به کمک این روش می‌توانند بار دیگر شادابی و لطافت را در دست‌های خود احساس کنند. بیشتر افرادی که در سنین بالا قرار دارند دچار پیری پوست خواهند شد. علت ایجاد این وضعیت بیشتر به دلیل کاهش تولید کلاژن در پوست است.در ادامه به نکاتی درخصوص تزریق چربی به دست و مزایای انجام این روش در جوان‌سازی پوست اشاره خواهد شد.

درابتدا ویدئوی تزریق چربی به دست که در مرکز گرین بیوتی انجام شده است را مشاهده کنید:

تزریق چربی به دست چیست؟

با افزایش سن و ایجاد پیری در افراد، تولید کلاژن در پوست دست همچون سایر بخش‌های دیگر کاهش پیدا می‌کند و زمینه‌های بروز انواع مشکلات پوستی همچون چین و چروک، فرسودگی و کاهش حجم در آن دیده می‌شود. جوان‌سازی دست به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود اما تزریق چربی به پوست دست یکی از راهکار‌های رایج و ایمن برای بازگرداندن لطافت به پوست است که می‌تواند نرمی و لطافت را به دست‌ها منتقل نماید.

اکثر افراد به کمک تزریق چربی به پوست دست توانست‌اند لطافت و حجم از دست‌رفته را برای بار دیگر بازگردانند. این روش در بهبود رنگ‌ پوست و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست دارای عملکرد موثری است.

تزریق چربی به دست چه مزایایی دارد؟

  • ماندگاری مناسب: تزریق چربی دارای ماندگاری بسیار بالایی است و تا سال‌های طولانی  تغییر در آن ایجاد نخواهد شد.
  • جوان‌سازی: سلول‌های مهمی که در مواد چربی قرار دارد، می‌توانند روند کلاژن‌سازی در پوست دست را بار دیگر آغاز کنند.
  • عوارض کم: پس از تزریق چربی به پوست دست میزان تورم بسیار کم خواهد بود و معمولاً به کمک کمپرس آب سرد رفع می‌گردد.
  • عدم ایجاد حساسیت: احتمال ایجاد حساسیت در این روش بسیار نادر است‌. علت این موضوع بیشتر به خاطر استفاده از چربی‌های بدن بیمار است که باعث سازگاری بیشتر آن در پوست دست می‌شود.
  • عدم ایجاد عفونت: برای تزریق چربی از چربی‌های بدن بیمار استفاده می‌شود و این روش احتمال بروز عفونت‌ در افراد را کاهش می‌دهد.
  • عدم نیاز به بی‌هوشی: تزریق چربی به پوست دست به شیوه سرپایی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

تزریق چربی به دست

اقدامات قبل از تزریق چربی به دست

  • بهتر است قبل از اقدام به تزریق چربی به دست، به پزشکانی که دارای تجربه کاری بسیار بالا و مهارت‌های حرفه‌ای هستند را مراجعه‌ کنید‌.
  • با پزشک خود درخصوص نحوه تزریق چربی و میزان مورد نیاز برای انجام این روش گفت‌و‌گو داشته‌باشید.
  • در مراحل ابتدایی معاینات فیزیکی لازم برای بررسی سلامت جسمانی و تناسب اندام را انجام دهید و حساسیت‌هایی که ممکن است در صورت انجام تزریق ایجاد گردد را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • آزمایشات لازم برای انجام تزریق را به‌خوبی انجام دهید و از ۴ هفته قبل مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.
  • سعی کنید بدن خود را قبل از انجام تزریق در وضعیت هیدراته قرار دهید.
  • درخصوص داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

تزریق چربی به دست چگونه انجام می شود؟

این روش به کمک استخراج چربی از بدن فرد متقاضی انجام می‌شود و معمولاً پس از دریافت چربی، تزریق به ناحیه موردنظر صورت می‌گیرد. چربی لازم از نقاط مختلف بدن همچون شکم، ران و پهلو‌ها دریافت می‌شود. انجام این فرآیند معمولاً به کمک لیپوماتیک یا لیپوساکشن صورت می‌گیرد. پس از فرآوری و جداکردن ناخالصی‌ها از چربی دریافت‌شده، تزریق در مناطقی که مشخص‌شده است انجام می‌شود. پزشک برای برای کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به دست

·       بروز تورم و کبودی پس از انجام تزریق چربی به پوست دست طبیعی است و پس از گذشت چند روز ازبین می‌رود. برای کاهش میزان تورم می‌توانید از کمپرس آب سرد در سه روز اول استفاده کنید.

  • توصیه می‌شود تا چند روز ابتدایی پس از تزریق از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • از آب گرم و سونا در روز‌های اولیه استفاده نکنید.
  • از ایجاد فشار به ناحیه‌ای که در آن تزریق صورت‌گرفته خودداری نمایید.
  • دارو‌هایی که توسط پزشک تجویز شده است را باتوجه به دستورالعمل‌ آن مصرف کنید.
  • از نقاطی که چربی موردنیاز برای تزریق به پوست دست گرفته‌ شده است به خوبی مراقبت کنید.
  • به کمک یک رژیم غذایی سالم که حاوی سبزیجات و انواع میوه‌ها است طول دوره بهبود خود را کاهش دهید و از مصرف غذاهای پرنده خودداری کنید.

عوارض تزریق چربی به دست

در صورتی که تزریق چربی به پوست دست توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام نشود ممکن است برخی عوارض جانبی مختلفی را برای بیمار به‌همراه داشته باشد. بروز کبودی و تورم ناشی از تزریق چربی به دست از عوارض متداول این روش به‌شمار می‌روند و معمولاً در هفته ابتدایی پس تزریق برطرف می‌شوند. درصورتی که این عوارض در مدت زمان طولانی ازبین نرود لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند.

نتیجه گیری

یکی از روش‌های موثر در درمان پیری پوست، تزریق چربی به دست است. به کمک این روش بیماری از مشکلات پوستی دست و چین و چروک‌ها ازبین می‌روند و بافت آن ترمیم پیدا می‌کند. این راهکار کاملا ایمن است و به کمک دریافت چربی از فرد متقاضی انجام می‌شود.

سوالات متداول تزریق چربی به دست

تزریق چربی به پوست دست چقدر طول می‌کشد؟

برای انجام فرآیند تزریق چربی به پوست دست، مدت زمان ۳۰ دقیقه برای تزریق به هریک از دست‌ها نیاز است.

تزریق چربی درد دارد؟

برای انجام تزریق چربی به پوست دست از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و هیچ دردی در ناحیه دست‌ها ایجاد نمی‌گردد. پس پایان اثر دارو، می‌توان از مسکن استفاده نمود.

پس از تزریق چربی به پوست دست، از چه شوینده‌ای استفاده کنیم؟

بهتر است از مواد شوینده‌ای که توسط پزشک تجویز می‌شود مصرف کنید. اکثر مواد‌های شونده تجویزشده برای پوست حساس دست مناسب هستند.

تأثیر رژیم غذایی بر تزریق چربی به پوست دست چگونه است؟

به کمک مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدن آب کافی، طول دوره بهبود کاهش پیدا می‌کند و زخم‌ها سریع‌تر ازبین می‌روند.

گرین بیوتی

کلینیک پوست، مو و زیبایی گرین

مرکز گرین بیوتی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در شهر قزوین افتتاح شد. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تزریق چربی، ساکشن غبغب، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست و‌مو می باشد که میزان رضایت بالای مراجعه کنندگان را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا